360 Yahoo جولا‌نگاه تبهكاران

از نظر ابزار و وسیله ارتكاب بزه نیز شرایط حاكم بر محیط و عرف و عادات و پیشرفت علوم و فنون و... تاثیر بسزایی دارد. برای مثال چنانچه پرونده‌های قتل موجود در نظام قضایی ایران را از قدیم تا جدید مورد بررسی قرار دهیم چاقو و آلا‌ت مشابه آن به عنوان آلت اولیه و غالب مورد استفاده در این جرم مطرح است و حتی نحوه ایراد جرح با چاقو در شرایط زمانی و محیطی از قدیم تا حال تفاوت چشمگیری یافته است و از شكل خط كشیدن روی بدن تا فرو بردن در قلب قربانی جرم را در بر می‌گیرد یا چنانچه ارتكاب قتل توسط مهاجران افغان در ایران را مورد بررسی قرار دهیم ملا‌حظه می‌شود كه آلا‌ت و ادوات سنگین از جمله تبر، چكش، پتك و... توام با ضربات مهلك و استفاده از چاقو به شكل بریدن سر، غالب وسیله و نحوه ارتكاب قتل را دربرمی‌گیرد.
جرائم از نوع سرقت امروزه بیشتر توام با خشونت هستند و اغلب سارقین با استفاده از زور و آزار و هجوم و یا توسل به سلا‌ح‌های گرم و سرد- كه باز چاقو در اینجا هم نقش اول را دارد- عملیات بزهكارانه را مرتكب می‌شوند و اغلب هم در چنین جرائمی به صورت گروهی و باندی جهت ارعاب قربانی و لذت بردن اقدام می‌نمایند و جالب اینكه اغلب مجرمین این گروه از قشر جوان و بی‌تجربه جامعه هستند و برخی مواقع با ارتكاب تبهكاری حس قدرت‌نمایی و خودبزرگ‌بینی و شهرت كاذب (معروفیت به عنوان فرد قوی در جمع همسالا‌ن) را تعقیب می‌نمایند.
با پیشرفت فناوری و پیدایش اینترنت مجرمین نیز تبهكاری‌هایشان را با این پیشرفت هماهنگ نموده‌اند طوری كه پیچیده‌ترین كلا‌هبرداری‌ها را از این طریق به راحتی انجام می‌دهند كه بسیاری از آنها به عنوان رقم سیاه از نوع كشف نشده باقی می‌مانند و آنهایی هم كه كشف می‌شوند در روند اثبات، ماموران قانون را با مشكلا‌ت قانونی مواجه می‌نمایند.

همچنین امروزه با پیدایش سایت ‌360 yahoo كه از سایت‌های مورد علا‌قه در بین كاربران جوان اینترنت است، بزه‌های تهدید و اخاذی و جرائم جنسی شكل جدیدی یافته‌اند و آمار پرونده‌های موجود نشان می‌دهد كه بسیاری از دختران جوان كه علا‌قه‌مند به این سایت شده‌اند ناخودآگاه در وادی یك تبهكاری وحشتناك گرفتار شده‌اند. معمولا‌ با توجه به شكل و ساختار و امكانات خاص این سایت، كاربران با همدیگر ارتباط برقرار می‌نمایند در حالی‌كه از ماهیت انسانی و خوی شخصیتی همدیگر هیچ اطلا‌عی ندارند. رابطه بدواً از ارسال پیام‌های طرفین شروع می‌شود و بعد برای معرفی بیشتر یك نمونه از عكس كاربران نیز توسط خودشان و اغلب به تحریك طرف مقابل در صفحه اینترنت قرار می‌گیرد و از این مرحله به بعد زمینه سوءاستفاده و وقوع جرائم از نوع تهدید و اخاذی و اجبار به برقراری روابط جنسی شروع می‌شود كه هیچ وقت پایانی نخواهد داشت. كاربران شاید روز اول خرسند از برقراری یك رابطه احساسی و دوستانه باشند ولی در فاصله كوتاهی تهدیدات طرف مقابل شروع می‌شود و قربانی در شرایطی قرار می‌گیرد كه یا باید به خواسته‌های طرف مقابل تن در دهد و از مال و اموال خودش و اغلب پدرش به وی ببخشد و یا شرافت و آبروی همیشگی خود را زیر پای وی بریزد والا‌ با انتشار عكس مونتاژشده خود با عكس‌های مستهجن و انتشار آن در همان سایت اینترنتی و ترویج آن در سایت‌های دیگر مواجه می‌شود. پرونده‌های اینچنینی نشان می‌دهد كه اغلب این افراد تحت تاثیر تهدیدات قرار گرفته‌اند و خود را تا عمق فاجعه حیثیتی فرو برده‌اند و دیگر هیچ چیزی از آبرو برای آنها باقی نمانده است و انگشت‌نمای همسالا‌ن در مدرسه و... گردیده‌اند و نهایتا در اثر عذاب وجدان و ضعف اراده ناشی از سرخوردگی و ابتلا‌به افسردگی مزمن راه انحرافی از نوع فرار از منزل و خودكشی را انتخاب نموده‌اند هرچند دست عدالت به تبهكاران آبرو می‌رسد و آنها را به سزای دنیوی اعمال بی‌شرمانه ایشان می‌رساند ولی آیا آبروی برباد رفته قربانی جرم قابل برگشت می‌باشد؟ آیا او كه با دست خودش، خودش را به هلا‌كت انداخته می‌تواند پل‌های خراب‌شده پشت سرش را مرمت نماید؟ طبیعتا جواب منفی است و لا‌اقل از این به بعد از شور و نشاط جوانی در چهره و روح و روان وی خبری نخواهد بود و تا آخر عمر با این شعار زندگی خواهد كرد: یك لحظه غفلت، یك عمر پشیمانی.
بنابراین باید تذكر جدی‌ای از سوی مراجع ذیربط به خانواده‌ها داده شود كه مواظب فرزندان خود در فضای مجازی اینترنت باشند. با مجازات، آبروی از دست رفته باز نمی‌گردد ولی می‌توان با تذكر و مراقبت از وقوع چنین جرائم وحشتناكی پیشگیری نمود یا اینكه برنامه‌ریزان سیستم حفاظتی فیلترینگ را برای معدوم كردن فنی این سایت كه وسیله سوءاستفاده دیگران قرار گرفته است و با استفاده از آن در ترویج و اشاعه فحشا در سطح جامعه اقدام می‌نمایند، فرا خواند تا دامن پاك خانواده‌های ایرانی كه عاطفه و محبت و عشق به فرزند در آن فوران می‌كند همیشه پاكیزه بماند. صداوسیما و رسانه‌ها نیز بایستی در جهت حمایت از شرف و آبروی خانواده‌های ایرانی با تدوین برنامه‌ها و مقاله‌ها و استفاده از آسیب‌شناسان و متخصصان و تذكر عواقب سوءعضویت در این سایت و سایت‌های مشابه به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نماید تا هیچ بهانه‌ای برای خودباختگان باقی نماند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : برچسب:,
ارسال توسط هاشمی